Uncategorized

Snerydning og cirkeltræning

Det var endnu engang meningen at jeg skulle have været nede i mit center og træne i morges. Kiggede ud, og der var ret meget sne. Så jeg besluttede at blive hjemme og lave træning indenfor.

Det endte med at jeg besluttede mig for at lave verdens mest ringe forsøg på en snemand, også skovlede jeg sne på vores fortorv. Det er vel 20-30 meter, men det kunne tydeligt mærkes i min ryg. Til at starte med var det hårdt, da jeg synes min ryg er mere stiv i de her dage end den plejer. Men så kom jeg ind i rytmen, og jeg fik skovlet sne. Jeg var næsten så godt igang at jeg også gik igang med naboens fortorv 🙂

Indenfor lavede jeg en omgang cirkeltræning som jeg linkede til i går. Det er altså ganske effektivt. Gav en gas på løb, både med lidt hop og høje knæløftninger. Det eneste jeg mangler i det program er mine elskede squats. Det er noget jeg synes jeg er god til, og det kan mærkes så dejligt i ben og baller.

Nu vil jeg lægge mere brænde i pejsen, tage et bad og skrive min BA færdig! Hav en god dag derude 🙂

Reklamer
Uncategorized

Træning i hjemmet

Det var meningen at jeg skulle ind og træne TRX og yoga i dag. Det droppede jeg, og har idag været ude og gå, trænet ryg og taget første del ud af tre af cirkeltræning fra Go’ Kuren på TV2. Følger ikke kuren, men har fundet ud af, at det aktivitetsskema der hører med til kuren motivere mig helt vildt! Synes det er enormt fedt at se mine fremskridt, og se hvor mange point jeg kan få for en aktivitet.
Skemaet er delt op i tre kategorier: Træning, dagligdags’træning’ (såsom gåture og energisk rengøring) og gode gerninger for kroppen i hverdagen. Okay, det er ikke det kategorierne hedder, men principperne bag dem er kommet frem her. Laver man descideret træning, får man 8 point, dagligdags’træning’ giver 4 point og de gode gerninger giver 1 point. Så tæller man sammen når ugen er omme, og ser hvor sund man er mht. sin motion. Jeg har ikke været oppe og score helt vildt højt endnu, men det motivere mig virkelig !!

Jeg havde sygdomssymptomer i går aftes, og droppede derfor min træning. Følte mit hoved var halvvejs stoppet, og havde ondt i halsen. Så tænkte at træning måske ikke var den bedste kop te. Jeg har heldigvis fået det bedre, og jeg har som sagt været ude at gå, trænet ryg istedet for at se håndbold og dyrket cirkeltræning. Er kommet i dårlig form, for bliver forpustet over det mindste lige i øjeblikket. Det er lidt pinligt, men også en opfordring til mig selv til at gøre noget mere ved det.

Find cirkeltræningen her: Cirkeltræning til Go’ Kur 2014. Det tager et kvarter og virker ret effektivt.

Uncategorized

Spinning HIIT

Jeg har i dag prøvet en halv times øvet spinning, også kaldet Cycling HIIT i fitnessdk i Svendborg. Selve timen var ganske glimrende, også selvom jeg ikke var helt så meget med som jeg kunne noget af vejen. Næste gang tror jeg at jeg skal prøve at spinne med pulsbælte. Min far har mange gange anbefalet det, og de gange jeg har gjort det har det været en god guideline.

Og nu er jeg så træt at jeg er meget glad for at jeg kørte med min far frem og tilbage. Jeg har ikke energi til noget som helst, andet end at lægge mig op i seng og sove. Gerne lige til i morgen tidlig.
Vågnede i morges med hovedpine, og tanken om at jeg skulle skrive videre på min BA lokkede ikke ligefrem. Så jeg har fået to lure i dag, og hovedpinen er heldigvis væk. Men jeg har ikke fået skrevet ligeså meget BA som jeg ville, og nu er jeg endnu mere træt end jeg var i morges. Forhåbentlig bliver det bedre i morgen!
I det mindste kom jeg afsted til spinning!

Uncategorized

Træt, med træt på

Jeg er lige kommet hjem efter en tur nede i centret. Og jeg er, som overskriften siger, træt med træt på. Også lidt ekstra træt!

Havde sat mig for, at jeg ville prøve at løbe 5 km. Det har jeg vist ikke gjort siden slut oktober/start november. Det var hårdt. Og efter 42 minutter var mine kræfter brugt.
Jeg lagde ud med to minutters gang, to minutters løb. Det holdt 2 km. Så blev det i minuts gang, to minutters hurtigt gang og et minuts løb. Det hold i lidt mere end to minutter. Så kunne jeg ikke mere. Jeg var træt, og jeg gad egentlig ikke blive der mere. Jeg ville hellere bare hjem og have noget mad! Men jeg blev ved, dog uden løb. Men med almindelig gang og hurtig gang.

Alt i alt tog det 51:11 minutter. Gav den ikke fuld gas, og det var virkelig godt jeg ikke gjorde det! Er smadret nu, og ville være endnu mere smadret hvis jeg havde givet den fuld skrue.

Havde heller ikke energi til rygtræning bagefter. Så det blev til to øvelser, også i bad. Og Sauna !!! Det var virkelig rart! Jeg var alene derinde, og det blev til nogle dybe vejrtrækninger og lukkede øjne og bare nyde varmen. Ah! 

Uncategorized

TRX suspension done – I’m hooked

Jeg var til TRX suspension i dag! Og jeg skal til det igen i næste uge! For det var nice!

Der kan være ti på holdet, og der var fyldt. De fleste der var tilstede havde ikke prøvet det før, men ville give sig i kast med det nu. Jeg var blandt de nye.

ImageÆrlig talt, så tvivlede jeg lidt på hvor meget jeg kunne være med til. De øvelser jeg havde set på nettet og youtube så lidt komplicerede ud, og de der udførte dem var nogle store dudes og dudeinder. Heldigvis var det ikke nær så indviklet som det blev gjort til i mit hoved. Alle kunne være med (også mig som var bekymret for om mine arme uden styrke kunne holde mig oppe), og det så ud som om, at alle fik noget ud af det. Både dem som havde prøvet det før og var vant til at træne hårdt og meget, men også dem som ikke havde været til timen før.

Vi gik igennem hele kroppen, og ved alle øvelser er der balance og coretræning med inde i billedet. Vi havde en blok hvor vi gennemgik øvelserne og hver tog cirka 15 af hver. Derefter intervaller af 30 sek med én øvelse, og så videre til den næste. Dette gentog sig, men nu med nye øvelser.
Der var både squat, lunges, lunges med arme (de skulle over hovedet mens snoren blev holdt stramt ud), mavebøjninger, planken, push ups og squats på ét ben. Udfordrende og sjovt. Klart anbefalelsesværdigt til de der gerne vil arbejde kroppen igennem på en mere skønsom måde end f.eks. crossfit.

Uncategorized

Puha, sikke en træning

Jeg er lige kommet hjem fra min træning! Og jeg kan allerede mærke det i min ryg. Og jeg er så energisk efter træning at jeg har lyst til at gå en tur mere i det flotte vejr. Var ude i morges, men solen er så pæn og rar 🙂

For en gangs skyld har jeg taget tre sæt af mine øvelser for ryg og ben. Jeg burde gøre det HVER gang jeg træner, men det gør jeg ikke. Ups. Men i dag skulle være en undtagelse! Jeg startede med et kvarters løb, 7 minutters roning og så ellers igang. Det var hårdt, men jeg gennemførte! Og jeg er mere klar til eksamen nu, end jeg var tidligere.

Øhm, forresten .. de der tre ganges træning om ugen jeg sagde i søndags/mandags at jeg ville gennemføre? Den her uge blev det ikke. Har dyrket motion som i at gå en tur og gået rundt i byen og sådan noget. Men ikke desideret træning. Ville have været i centret i går, men jeg kunne ikke tage mig sammen. Sidder med en eksamensopgave som jeg ikke er synderligt begejstret for, så istedet for at tage afsted og rent faktisk få noget ud af min dag og min krop, så blev jeg hjemme og stirrede på min skærm. Og kom ikke meget videre.
Hvis det er noget du kender til, så del meget gerne din oplevelse og din løsning på det !! Det ville jeg bliver glad for 🙂

I morgen står den på TRX suspension. Holdet er nyt i fitnessdk Svendborg, og jeg skal prøve det for første gang i morgen. Jeg tror det bliver hårdt. Især efter dagens træning i dag.
Se dette link for at få mere at vide om TRX: http://www.trxtraining.com/

Uncategorized

.. nu i overfyldt center

Det her er nok mere en klage end et blogindlæg. Eller et brok-blogindlæg.

Var nede og træne i dag. Har haft ondt i maven de sidste par dage, og ikke haft lyst til at tage derned. Så fik jeg ondt i ryggen, og i dag tog jeg derned. Og det var skønt! Også selvom det kun var 35 min. Efterfulgt af næsten lige så lang tid i bad og sauna 🙂

MEN .. Jesus, hvor var der mange mennesker dernede! Der var kun ét eneste løbebånd ledigt! Godt nok skulle jeg ikke løbe i dag, men fik lysten da jeg satte min musik på. Men nej, sådan skulle det ikke være.
Det så dog ud som om folk gav den gas. Da jeg havde roet gik jeg forbi en mand som var helt rød i hovedet og sad og kneb øjnene sammen fordi det var hårdt. Var tæt på at klappe ham på skulderen, for synes det var fedt at se at han gav sig så meget!

Er der nogen derude som ved hvad tid på døgnet man skal træne i fitness(dk) for at undgå alle de mange mennesker? Kan godt lide at gå fra maskine til maskine, uden at skulle tænke over at den måske er optaget af en anden.

Det er selvfølgelig virkelig fedt at se alle de mennesker dernede, og jeg håber at alle de nye kommer godt igang, og bliver ved med at komme i fitteren. Men der var GODT NOK mange mennesker i dag! Blev helt svedt da jeg kom op af trappen (okay, elevatoren, jeg var doven i dag) og så dem alle.