Uncategorized

Hård træning

Jeg lider i øjeblikket af blodmangel, og det kan virkelig mærkes på min træning. Jeg har ikke måtte træne den sidste måned, så det eneste jeg har fået gjort er at gå nogle ture med min kæreste, og meget (alt, alt, ALT for få) rygøvelser. Kroppen har det overraskende godt, og det er faktisk efter jeg er begyndt at træne lidt igen, at ryggen begynder at værke synes jeg. Mystisk, men en opfordring til at jeg holder den og mig selv igang igen.

I sidste uge har jeg været nede i mit center og træne tre gange. Det er mere end jeg har været dernede på en måned. Det er skidt! Jeg havde planer om at løbe, men var ikke lige i stødet til at prøve kræfter med det i tirsdags. Så det endte med et kvarter på cyklen. Og jeg mistede pusten MEGET hurtigt synes jeg. Er udemærket klar over at jeg ikke har lavet noget den sidste måned, men synes alligevel jeg mistede pusten meget hurtigt. Derfor blev resten af træningen heller ikke så hård som jeg havde tænkt det, fordi det blev direkte ubehageligt når min puls kom for højt op.

Fredag og søndag tog jeg ned i centret igen, for at prøve at løbe lidt. Det gik slet slet ikke. Jeg nåede at løbe 2×45 sekunder, og mine ben begyndte at gøre ondt meget hurtigt og jeg tabte pusten fuldstændig. Så det blev til rask gang som var hårdt nok for mig de dage. Søndag tog jeg 10 minutter på crosstraineren, og resten af min træning gik til min mave og min ryg. Den form for træning (samt ben og baller) er sjovt nok ikke så hård og jeg får ikke pusten ligeså højt op som jeg før har gjort det. Men jeg kan klare det, så den næste uges tid tror jeg det er sådan jeg kører det: Nogle styrkeøvelser og nogle raske gåture, enten i naturen eller også på løbebånd. Samtidig med at jeg tager mit jerntilskud og prøver at spise fornuftigt (hvis jeg kan få noget ned, for min appetit er virkelig skiftende i øjeblikket), så håber jeg at kroppen vil være med til at løbe lidt igen. Glæder mig til at komme igang med det igen! Det er efterhånden virkelig længe siden synes jeg.

Reklamer