Uncategorized

Overlevede cirkeltræning .. og kan stadig gå!

Jeg overlevede cirkeltræning! Det var super fedt, og jeg skal med på næste onsdag også! Træneren var virkelig god og motiverende (og stærk!!!). Jeg fortalte ham lige kort om min skæve ryg, og han var meget forstående, og var meget opmærksom på mig og hvordan hver enkelt øvelse kunne tilpasses, så jeg ikke fik unødigt ondt i ryggen. Blandt andet fik jeg et alternativ til armstrækkere (dem kan jeg stadig ikke uden at overbelaste min ryg). Jeg skulle gøre samme øvelse, bare op af en væg. På den måde fik jeg aktiveret mine muskler i armene, men fik stadig stor effekt ud af det.

Vi lagde ud med at arme alle led op via forskellige former for sving med fødder, knæ, arme og hofter. Bagefter fik vi igang med månedens challenge (træneren læser et blad, hvor der er en månedlig challenge), som går ud på at kunne tage 250 squats når måneden er omme. Derfor fik vi alle sammen fornøjelsen af 100 squats i dag. Træneren gav os muligheden for at øve os yderligere, før vi i næste uge nupper 150. Jep, mine ben bliver ømme i morgen!

Dernæst var vi ved 5 forskellige stationer: Kettelbells-swing (jeg lagde ud med 8 kilo, men fik besked om at jeg godt måtte gå et trin op = 12 kg i sving. Jeg bliver øm i morgen :D), over head med vægte, burpees (det ender med at blive en øvelse jeg elsker at hade), armstrækkere og til sidst englehop. Alle stationer skulle ‘besøges’ fem gange på 19 minutter. Det var effektivt, intensivt og min puls røg i vejret på ingen tid. Og sveden haglede af mig.
Men det var FEDT! Det er længe siden jeg er blevet banket igennem af en anden til træning end mig selv, og det var super fedt! Og som sagt, det er et hold jeg skal prøve igen, og som jeg vil anbefale (jeg har vist allerede lokket min far med på et hold i december).

Uncategorized

Cirkeltræning fra morgenstunden

Jeg er netop på vej mod fitness og tre kvarter med cirkeltræning. Synes mit venstre lår begynder at gøre ondt .. Sådan, på forhånd. Og jeg tror det her bliver hårdt!! Stod og så på noget cirkeltræning i mandags, og mistede pusten bare ved tanken om at være med. Og jeg er bange for, at jeg bliver så træt at jeg er tæt på at droppe uni. (Tæt på, for tager derind til tre ret vigtige øvelsestimer!!!) men så går jeg også hjem og sover bagefter! For jeg tror virkelig at jeg bliver træt, øm og vil have tungen ud af halsen efter timen!!

Opdatering følger :)!!

Uncategorized

Hjerte’løb’ i Odense 2014

Sidste år havde min far og jeg et væddemål: Vi skulle begge løbe 10 km til dette års Hjerteløb. Det blev desværre ikke til noget, så vi gik istedet for. Men det var en god tur, og dejligt med frisk luft!

Løbet var for første gang i år, placeret i Odense. I min baghave (bogstavelig talt!) Så jeg havde inviteret min farmor og farfar og min mor og far til Odense, for at gå 5 km. Rasmus og jeg endte med at gå turen på 58 minutter, i stille og roligt tempo. Turen var som sagt flot, men det var en tur min kæreste og jeg havde gået nogle gange før. Så vi kendte området. Jeg havde ellers set via I FORMs ruteplanner, at vi kom nye steder hen. Men åbenbart ikke.
Heldigvis var vejret flot og selskabet godt, så det var en rigtig hyggelig dag!

I GUCH har vi fået lavet nogle løbetrøjer, til de som var interesserede. Jeg havde min på. Det føltes egentlig lidt fjollet ikke at overhale nogen, når nu det var teksten på trøjer (“Du er lige blevet overhalet af en hjerteung”). Men trøjen er mega fed, og jeg håber vi kan lave nye trøjer til næste år!

Også prøver jeg samme væddemål fra sidste år igen: Jeg (og min kæreste) skal kunne løbe ALLE 10 km næste år. Jeg vil melde mig til et løb i foråret (gerne I FORM eller Alt For Damerne) hvor jeg vil kunne løbe 5 km. Og netop fordi vi har sat det mål, så tager jeg i dag (mandag) ud og træner. Også selvom jeg har en lang skoledag. Træningen gentages onsdag og fredag i denne uge. Bum!

IMG_2704
Dette er trøjen som 6 GUCH’ere havde på, mens de løb Hjerteløb i henholdsvis Kbh, Århus og Odense. Men kan vagt se at mit ene skulderblad (det højre) ‘buler’ lidt mere ud end det andet. Det er grundet min skæve ryg.
Uncategorized

Kom igennem de 5 km på løbebånd

På næste søndag (om lidt over en uge), skal jeg ‘løbe’ I FORMs Hjerteløb. Jeg havde planer om at træne mig op til de 10 km, men det har jeg ikke fået gjort. Så det må blive de 5 km, men uden planer om at slå sidste års rekord.

Istedet for har jeg besluttet, at jeg vil gå 5 km hver dag, indtil på søndag, så jeg kan vænne kroppen til at være i gang så længe. De ture jeg plejer at gå er normalt kun 2-3 km og selvom det ikke kræver særlig træning at kunne gå 5 km, så tror jeg ikke jeg tager skade af det. De 5 km bliver både gået i mit nærområde, men også på løbebånd når jeg alligevel skal ned og træne. Der skal tempo på, så pulsen kommer op, og det ikke bare bliver en daske-tur som mine sædvanlige gåture.

Jeg var i fitness i går, og kom på den geniale ide, at tage min iPad med. Min kæreste har Viaplay, og man kan downloade film og serier til sin iPad og mobil. Så de 53,38 min jeg gik i går (med et tempo mellem 5,5-6,5) gik med at se lidt over et afsnit af Ugly Betty. De første tyve minutter gik laaaaaaaangsomt. Men så kom jeg i gang, fik sved på panden (jep, så dårlig form er jeg i lige nu!) og de sidste 33 min gik virkelig godt. Jeg fik godt tempo i benene og jeg fik set Ugly Betty. Win win 🙂

Derfor: Få viaplay (første måned er gratis) på din tablet eller mobil, og download en serie/film. Også går tiden på løbebåndet lidt hurtigere, og lidt nemmere 🙂 Plus, du kan se serien/filmen når du sveder af/er på vej hjem i bussen.

Uncategorized

Tanker om mit ar

Ar efter træningDet her er mit ar efter træning. Af en eller anden grund, så bliver det mere hudfarvet efter træning end det plejer at være. Selvom mit ar er gået fra at være meget rødt til at være mere usynligt end det før har været, blev jeg alligevel overrasket over hvor pænt det var efter min træning sidste fredag (som i øvrigt var en virkelig god træning, hvor jeg fik arbejdet med ryg og mave og havde ondt flere dage efter!)

Jeg var i Italien slut september-start oktober. Jeg var blandt andet på sneglefestival, hvor jeg så at der findes en creme med snegle-et-eller-andet i. Det hele stod på italiensk, så jeg forstod intet. Men cremen er åbenbart en mirakelcreme, som kan få ar og andre hudlige skavanker til at forsvinde. Kvinden bag cremen får øje på mig, og kigger næsten forfærdet på mit ar, og spørger hvad der er sket. Heldigvis talte hendes søn engelsk, så vi fik snakket lidt. Og selvom jeg overvejede at købe cremen og prøve den (den var virkelig lækker i konsistensen og dejlig kølende på arret), så blev jeg sku også fornærmet over den forfærdede kvinde. Ja, for nogle år siden kunne jeg ikke lide mit ar, og har da også fået det lavet om via opperation. Men i dag er jeg glad for det, og viser det gladeligt frem (det er en god kilde til samtale og jeg kan nogle gange overbevise folk om at blive organdoner via min historie). Men at en kvinde kigger så forfærdet på en del af mig, det gjorde mig altså fornærmet. Selvom hun gerne ville hjælpe, og hun troede at jeg ikke var glad for mit ar, så blev jeg alligevel stødt. Og jeg købte ikke cremen som en stille protest over hendes blik. Er det meget at gøre ud af én enkelt episode? Måske. Men jeg blev som sagt fornærmet over det, og jeg hader eventuelle medlidende blikke fra folk som får øje på mit ar. Selvom jeg kender nogle som er kede af deres ar/sygdom, er jeg ikke en del af dem. Ja, jeg bliver ked af det når jeg er for træt til andet end at se film eller sove. Men for det meste er jeg ikke ked af mit ar.

Det paradoksale i denne sammenhæng er, at jeg var sindsygt bange for en eventuel skoliose-opperation. Og med bange mener jeg bange for det kommende ar. Jeg er stolt af min ryg og at den er helt fri for ar (min ‘forside’ rummer hele 20 ar fordelt på overkroppen). Jeg synes min ryg er flot, og jeg drømmer om at få lidt flere muskler på den, så den rigtig kan blive vist frem til næste sommer! Så selvom jeg gladeligt viser mit ar på brystet frem, er det også lækkert at kunne gemme det væk, og istedet gå i en dyb udskåret trøje med kig til ryggen istedet for.